Tuesday 17 July 2012

Bagaimana Melengkapkan Diet Sepanjang Berpuasa

Cepatnya masa berlalu, tak lama lagi dah masuk Ramadhan...dan sekarang sume tgh giat nak ganti puasa...especially yang ibu menyusu lagi risau...takut effect pengeluaran susu...Anda ibu menyusu atau ibu hamil, atau hanya orang biasa, anda perlu baca artikel di bawah.  Benar, cabaran menyusu ketika berpuasa hebat.  Saya merasai perbezaannya bila puasa tahun lepas.  Saya harap, ibu-ibu usah bersusah hati menjelang Ramadhan penuh barokah ini.  Biarlah Ramadhan kali ini kita sambut seperti biasa dengan rasa rindu, teruja, positive mind setting.  Allah itu Maha Menyayang, jika tidak mampu berpuasa untuk ibu hamil, menyusu, disediakan rukhsoh.  Namun, jika boleh meneruskan dalam keadaan sihat, cergas, hebat, alangkah bagusnya kan?  Artikel ni menjawab soalan umum : "Apa dan bagaimana untuk melengkapkan diet anda sepanjang puasa"

Ianya tidak hanya untuk ibu-ibu menyusu, hamil.  Boleh dibelikan dan dikongsi dengan suami atau lebih afdhal juga dibelikan untuk ibu & ayah.. Disamping kita rasa sihat & cergas, suami, ayah, ibu juga cergas & sihat sepanjang berpuasa di bulan Ramadhan.

Apa & Bagaimana?

Anda harus mendapatkan cukup protein, vitamin dan mineral, dan lebih disyorkan untuk anda ketahui bahawa vitamin tertentu seperti Vitamin C dan B diketahui mudah termusnah akibat stress, pencemaran atau kerana pengambilan pil perancang.  Cara paling pasti untuk memastikan nutrisi yang diperlukan anda sehari-hari adalah cukup ialah dengan memilih suplemen berkualiti tinggi yang memenuhi atau melebihi keperluan RDA.  Setiap kali anda memilih suplemen, pastikan anda menyemak label untuk RDA AS.  Nilai minimum 100% dari AKG AS atau lebih untuk vitamin dan gabungan kalsium, magnesium dan fosforus harus sekitar 60/50/45% kerana jika lebih, maka tidak akan larut dan diserap ke dalam tubuh anda, mineral yang lain mesti mengandungi 100% dari AKG AS.  Suplemen yang disarankan untuk diambil sepanjang Ramadhan ialah:

  • Protein dalam bentuk protein soya, yang mengandungi semua 9 asid amino perlu dan rendah kolestrol lemak.  Untuk memastikan anda memperoleh banyak tenaga dan pengeluaran air susu ibu yang baik.
  • Multivitamin yang mengandungi semua penting 12 vitamin 7 mineral hanya untuk memastikan bahawa anda mendapat semua vitamin dan mineral yang anda perlukan sehari-hari.
  • Vitamin C 500mg mengandungi 120mg dari bioflavanoids untuk penyerapan yang baik.  Hal ini untuk membantu anda tetap sihat sepanjang berpuasa.
  • B Complex yang bekerja paling baik ketika digabungkan dengan semua 8 ahli keluarga vitamin B iaitu asid folic, biotin, tiamin, Riboflavin, Niacin, Vitamin B6, Vitamin B12 dan Asid Panthothenic dikenali untuk pertumbuhan otak saraf dan fungsi pembiakan dan mengawal hampir semua aktiviti sel dalam tubuh anda.
  • MealShake yang menggantikan serat/fiber.  Diperlukan kerana kita cenderung minum banyak minuman manis dan makan lebih banyak karbohidrat dan sedikit sayuran dan buah-buahan dan kuantiti kecil air putih, kita mungkin mengalami sembelit dan keadaan ini boleh dibantu oleh kehadiran Mealshake.
  • Performance Drink membantu mencegah dehidrasi dan memberikan tenaga sepanjang hari.  Jangan memilih minuman tenaga berkarbonat dengan kadar gula yang tinggi kerana ianya tidak baik untuk kesihatan anda.
*********************************************************
Untuk dapatkan harga istimewa untuk produk di atas, segera hubungi saya!
Kurang budget?  Saya sedia membantu... :)

Email: umie.imans@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: +6019 745 6954

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...