Thursday 7 June 2012

Testimoni: Puteri Maintain Breastfeeding

Semakin saya mencari info-info untuk dimuatkan dalam entry ini, semakin banyak cerita tentang kebaikan dan kehebatan Shaklee ni. Saya menjadi semakin teruja untuk berkongsi dan semakin yakin dengan produk Shaklee ni.  Jom baca kisah Puteri ni pulak...

****************************************************
Supplement Bantu Saya Maintain Breastfeeding & Pumping at Work

Saya bukanlah pakar dalam hal-hal breastfeeding ni.  Ada banyak trial and error saya buat sejak anak pertama.  Bila tiba anak kedua, pandai la sikit.  Lepas tu mula share la dengan kawan2 yg nak BF juga.  Bila  salah amalan saya, salah la juga amalan diorang haha! tapi yg bagusnya, bila saya yg mula BF dapatlah saya share the do's and don'ts tu dengan mereka. Kiranya dalam ketaksempurnaan saya melaksanakan penyusuan ni, ada juga lah yg beroleh manfaat. cewah.

Saya ingat hari pertama saya kembali bekerja, saya share minibar rakan saya di opis yg juga mengepam. ketika itu anaknya dah 2 bulan lebih. bila saya bawa susu yg diperah, rakan saya excited sangat, dan cakap "waaa pekatnyaaaa.." kebetulan pulak hari tu dapat pam dekat dua botol penuh, lagi la dia excited, "waaa banyakkknyaaa..."

Saya kembang kempis juga la gembira dan bangga haha! terus saya shere dengan dia, apa yang saya amalkan untuk dapat susu pekat & banyak. saya share SEMUA! tips, jadual mengepam, jenis vitamin yang saya ambil, dengan contact distributor Shaklee saya. Lekas-lekasdia order, ikut tips dan jadual. Alhamdulillah berhasil juga. Tapi kami berdua memang ada masa culas juga mengepam kat opis tu tambah2 waktu sibuk dan percayalah, banyak mana pun vitamin atau milk booster food kita telan, kalau culas, malas, leka nak pam, minum air, jangan lah harap susu mencurah-curah yer mencurah air ke daun keladi mungkin-haha tak relevan.

Jadi, saya share kat sini, apa yang saya makan, minum dan buat untuk tatapan semua (eceh semua, macam ramai je ahaha):


Saya minum Energizing Soy Protein (ESP) 2-3 kali sehari
Saya ambil Vitalea, Vitamin C, B-Complex, dan alfalfa ikut jadual
Saya tambah lagi dengan Ostematrix sebelum tido

Inilah yang saya buat sejak 6 bulan yang lepas. ada hari2 saya terlupa juga, atau ada hari yang susu banyak (hari cuti, hari yang relaxx happy, tenang) saya kurangkan alfalfa & ESP (mainly because nak jimat cermat ahaks).

Jika orang bertanya, boleh ke tidak ambil alfalfa saja, saya memang cakap tak boleh. pasal apa? pasal nanti bila badan letih, lesu, stress dan takde sokongan multivitamin, vitamin C dan B-Complex, sebotol alfalfa pun tak dapat membantu.  Saya tak berani jamin pasal saya tak buat gitu hehe. dan ESP ni ramai yang bertanya juga. ini bonus yang saya dapat selepas 6 bulan minum ESP, selain untuk maintain milk supply.

- warna kulit muka lebih sekata, jerawat jarang sekali muncul these days...
- firmer body, i lost inches-protein helps to firm up body FYI

ini dua perkara yang paling ketara kesannya pada saya.

*Note: These statements have not been evaluate by the Food and Drug Administration. These product are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease.

****************************************************
Dapatkan konsultasi percuma serta dapatkan tips dan cara pengambilan yang betul apabila anda membuat pembelian dari saya.  Kurang budget? Hubungi saya mengetahui bagaimana caranya.

Email: umie.imans@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: +6019 745 6954

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...